Header

Followers

Tuesday, June 21, 2011

Suara Garau

Pengalaman nie masa aku form 3..... waktu cuti sekolah.... aku balik kg seblah ayah aku... mcm biasa la klu dh berjmpa ngn sppu.... byk cerita yg kitorang sembang... itu ini... n yg paling best.... bila mlm ja... org lain smua dh tdr... tnggal la aku ngn sppu2 ku x tdr lgi.... menyembang.... kdng bergelak tawa.... yg sppu aku sorng nie law gelak... masyallah.... kuat sngt.....


Masa tgh bergelak tgh2 mlm 2.... xprasan yg ada something yg tgh memerhati..... aku memang prasaan akn 1 kelibat di luar tingkap bilik.... sabar2.... dlm kegelapan bilik.... just ada lampu tdr ja.... aku memandang tingkap sekali skala dan aku berpikir sejenak.... apa yg xkna mlm nie??? n apa yg berdiri di luar sana..... jadi di sbbkan mybe perasaan saja... aku pn just ignore jala...


Semasa ngah bergelak2 2..... aku terdgr seperti org yg tgh marah... Suara garaw.... aku ingtkan aku sorng saja yg dgr.... tpi tiba2 smua org dlm bilik 2 diam.... dn hanya suara garaw saja yg bertutur bahasa yg tidak kami faham..... suara seperti org yg telah kna rasuk......


Apa lagi.... ada yg ambik selimut menutup seluruh bdan... ada yg mengambil bantal tutup muka... Disbbkan aku dlm keadaan yg ingin tahu... aku cuba memandang di luar tingkap.... apa yg aku lihat.... seorang perempuan sedang duduk bercangkung..... berpakaian hitam dan rambut yg tidak terurus.... sedang memandang tepat ke arah aku.... untk mngelakan aku di apa2kan... aku hanya mengazan di dlm hati..... dan terus tdr....


Keesokkan pgi... bila bagun... sppu aku ada yg mengatakan dia mimpi yg menyeramkan... dan ada yg mencerita kn smula hal semlm... tpi bila aku mencerita kn apa yg aku nmpk..... dorang sudah serik untk tdr lewat2 mlm dn bergelak kuat2......


No comments:

Post a Comment