Header

Followers

Wednesday, June 22, 2011

Kem Semarak 07 (part 1)


kali ni nk cerita kan pengalama masa aku join kem sekolah (form 5)... ini adalah kem motivasi yg di buat di charlet kawasan reakrasi.... tempat memang menarik.... sblum pgi kem 2... rmai gak membr2 yg cerita tempat 2 "keras" la... itu la ini la... mcm2 la... biasa la... tempat "hot"... mcm2 la cerita nya kn.... aku nie... pgi mna2 sma ja pn... ada ke xda ke... xdak beza... sbb ntah la.. maybe sbb slalu sngt.. jdi dh terbiasa... law nk rasa tkut... kdng2 dok kt bilik sorng2 bleh rasa... (aku nie just dpt merasai kehadiran bnda 2... bkn dpt melihat dgn full rupa paras makhluk 2.... tpi klu makhluk 2 nk tnjukan diri insyllah aku bleh nmpk)..... 

berbalik pada cerita tdi.... sesampai je aku kt kawasan 2.... aku tgk... cantik kawasan dia... tenang.... nyaman.... kami pn berkumpul di dewan yg ada kt situ.... then masa di dewan... ckgu pn kira dlu laki berapa ramai... dan lpas 2... pecah kn kepada bpa kumpulan aku pn dh x ingt... aku pelik la.. xkn la 1 umh dok dlm kumpulan yg kecik... best cm2... tpi upanya2 kami di beri kunci dan di suruh azan pada rumh yg kami dpt.... jadi paham la aku kawsan nie memang "keras".... 

untk tidak mahu terjadi perkara x di ingini sbb 2 ckgu suh bdk laki untk azan pada rumah2 yg kami akn duduk di situ.... Jadi aku dan 2 lagi rakan pgi ke rumah mengikut kunci yg kami dpt... ckgu pesan.. klu dh siap dtng blik untk kumpul di dewan.... 

Setiba kami kt depan pintu rumh.... kwn aku nie serah kunci kt aku... aku plak ckp.. "bukak jela pintu 2.. sal bgi aku plak??"... dia geleng... aku pn ambik la kunci rumh 2 n bukak pintu..... memang cantik rumah 2... sbb mcm rumh melayu lama... jadi aku pn masuk la untk check dlm rumh 2... then aku memang trasa something yg luar biasa... rupa2nya dlm 2 ada penghuni.... jadi aku pn cuba dapatkan tempat yg elok untk di azan.... jadi aku pn memberi arahan pada seorang kwn aku untk laung kn azan pada 1 tiang di rumh itu... sbb masa aku "scan"... tiang 2 tempat mereka berpeluk... jdi sesuai la tempat itu untk di bersihkan.... 

Apabila Azan di laungkan.... Masyllah... itulah bukti kebesaran - Nya.... sbb aku bleh rasa... rumh 2 mcm bergegar... penghuni2 di dlm 2.. smua berebut2 nk keluar dri rumh 2.... dn aku dpt melihat byk kelibat lembga hitam laju bergerak.... Itu lah kekuasan yg Maha Esa...... Walaupun belom habis azan di laungkan... tpi bertempiaran smua lari.... 

Aku hanya diam dn setelah habis di laungkan azan... aku pergi berpusing2 dlm rumh 2 untk check sama ada ada kerosakan lgi selain lampu bilik itu berkelip2.... dn selepas smua nya selesai... aku dn 2 rakan aku terus mngunci semula pintu dan terus ke dewan untk berkumpul semula............. Bersambung

No comments:

Post a Comment