Header

Followers

Monday, June 27, 2011

Singgah Di Tingkap bilik.....

Pengalaman nie aku dpt masa lpas abih final exam.... biasa la time 2 kn dh free2 sngt... so apa lgi... slalu sngt la lepak bilik membr... untk main game.. tgk movie (slalu cita seram gak nie... tpi slalunya aku ja yg tgk... membr terus tdr... teruk btol)....... Jadi slalu nya kitorang nie ada perangai yg sma... biasa la membr2 rapat.... SELALU SANGAT MLM2 XSUKA TUTUP LANGSIR N TINGKAP..... bior je ternganga luas2....


Memang la xda apa2... but slalu jgk org tua2 ckp x elok sbb kdng nyamuk ka.... or seranga masuk jdi dpt la sakit.... so di sbbkan mlm itu di umpan dgn angin yg baik punya..... biar la tingkap ternganga luas.... at least biar la tertutup skit kn ye x??? nie siap kapal terbang leh masuk lgi ( berguraw )...... memang slalu nya klu dh sedap... msti ada something... ( ini la yg slalu nya di katakan org percaya bnda2 karut )...... hahahaha..


Tpi memang x dpt nk di pikir oleh logik akal... sbb sblum nk tdr 2.... mcm biasa la... slalu member2 akn ckp nk kna ambik suppliment... <--- mknan tambahan konon nye...... masak meggi la apa lgi... masa tgh basuh periuk di tempat basuh bju <--- xelok wt cm2 sbb sepatutnya basuh kt pantri... hahahaha.... jadi masa tgh nk membasuh 2.... aku tertangkap la 1 bunyian menyalak si anjing.... kuat... seperti takutkan sesuatu... aku pn mcm.... ( memang selalu mlm2 anjing dok menyalak...) tpi kali nie mcm sayu ja....


Bila dh tgk seorang dh terlentang tidur ats katil (dlm bilik 2 termasuk aku 3 org )..... jdi aku pn ambik la bantal untk baring2 kt bawah... (sbb katil ada 2... aku just menumpang ja....) baring2 sambil tgk sorng g main game... kwn aku yg ngah main game pn tarik la laptop trun ke bawah kt lantai... kata nya dia pn nk lepak tdr ngn aku kt bawah... jdi di sebb kn membr aku nk join.....


Aku plak tdr menghadap tingkap yg ternganga luas 2.... (nasib la aras 4 )...... so sblum nk tdr 2 aku terdgr suara yg sayu sngt2.... aku xthu menangis ke, mengilai ke.... yg pasti... sayu sngt suara 2.... tpi di sbb kan mata nie di minta untk di rehat kn... aku just ignore ja... dlm kol 2 cm2 la aku ingt kitorang dh berbaring bersedia untk tdr..... yg aku pasti kol 4.23 minit pagi.... aku terjaga sbb kn kesejukan yg amat sngt... (sbb aku terbgun ada msg.. jdi secara automatik aku tgk jam kt enset aku 2.)....


Secara x sengaja aku yg dlm kesejukan telah tertegur something yg ada di tingkap 2... di sebbkan secara mamun <---- separa sedar....... Jadi bila beliau menoleh ke arah aku.... dri sedar terus mata aku terpaku pada tingkap yg dlm bilik 2 bkn kami bertiga... tpi sudh pn jdi ke 4..... Masyallah..... aku memang tersilap mlm 2 sbb mulut xcontrol sbb tersalah tegur.... (lgi pn masih mamun2 bgun tdr).....


tpi syukur la sbb bila dia menoleh tgk aku... terus seperti byng2 ghaib keluar dri bilik... aku pn tnggu la dlm 2 -3 minit apabila btul2 beliau sudh pn kuar dri bilik.... aku bgun dn terus menutup tingkap sambil 2 membaca 3 qul untk pelindung diri dn juga menaikan smngt aku semula.......


Jdi kt sni... mlm2 2 elok la tdr tutup tingkap ye.... sbb bkn saja seranga2 yg berbisa masuk... tpi untk mengelakan dri anasir2 dri luar masuk mengganggu kita semasa tdr.... n masa tdr... bca la Ayat kursi untk di lindungi oleh malaikat semasa kita tdr... Insyllah....




No comments:

Post a Comment