Header

Followers

Thursday, June 23, 2011

Penulis Blog Seram (Sambungan Pengenalan)

Itulah serba serbi tentang apa yg aku cuba smpai kn dekat blog aku nie... first2 aku rasa.. biasa ja la kan tulis blog seram nie... tpi ini yg aku nk cerita kan sebenarnya... pengalaman yg baru aku rasai semalam punya semalam 1 lgi... 

Aku slalu x kira waktu aku tulis blog untuk di update kn.... selalu mlm2 jgk la aku mengisi masa lapang aku yg sedang cuti nie.... aku masa 2 ngah siapkan entry aku Kem Semarak 07 untk di update kn... jadi tgh aku menaip 2... aku perasan yg tinggkap bilik yg bertentang dgn belakang aku nie mcm ni ketuk2 slow2... dan ada bunyi yg pelik kt tingkap aku.... aku just toleh tgk xda apa2.... jdi aku biar kn jala... mungkin kucing.... selang 2-3 minit... aku terdgr mcm bunyi lembu kna sembelih.... terkejut aku... ngeri jgk bunyi 2... sbb aku memang geli ngn bnda2 mcm 2... aku pn pikir mybe aku terlampau memandang skrin laptop nie... jadi aku pn pgi la ke luar bilik untk ke dapur membasahkan tekak.... 

masuk saja kebilik... aku mngadap balik laptop aku nie... di sbbkan aku membelakangi tingkap... dan depan aku ada cermin yg aku xpayah toleh pn aku bleh tgk belakang.... aku terperasan yg ada sesuatu bnda putih di luar tingkap.... terkejut masa 2 memang xleh nk gambr kan... tpi untk menyedapkan ati aku nie... aku just kata "pencuri ka 2??" (sbb rumah aku dh 3 kali di masuki pencuri tpi masa org xda di rumh)..... jadi aku pn cepat2 la buka lampu luar.... n menuju ke pintu untk keluar rumah dgn membawa 1 kayu untk melindungi diri klu btol2 pencuri.... 

Tpi bila aku tgk... xda apa2 pulak kt tingkap aku.... jadi dh check dgn teliti... aku masuk balik ke rumh dan masuk kebilik.. tpi suara 2 tetap ada n bunyi tingkap di cara pn ada... aku pn keluar balik... kali nie lampu aku x bukak... tpi xda jgk... smpai la mak aku bgun tgur knapa... aku just ckp ingt ada org nk pecah masuk umah.... Jadi aku pn just ignore smua 2.. sambung la blik menaip blog aku nie.... then baru aku perasan bila aku memandang cermin yg bertentangan dgn tingkap 2... aku lihat ada sesuatu di tingkap dan aku terus membuka tingkap....

Ya Allah!!!!.... Sekujur badan yg kurang anggota sedang berada di pokok buluh di halaman rumh aku.... ckup sekejap aku melihat pada tempat 2 kerna bnda 2 memandang tepat ke arah aku... dan apa yg aku buat.... aku terus baring ti katil dn menarik selimut.... Xsempat aku tutup balik tingkap... sbb terlampau takut+terkejut = menggigil.... 

Itu lah aku rsa pengalaman untk jdi penulis blog untk cerita2 mcm nie... rupa2nya ada jgk ujian.... tpi insyllah... 2 bkn pematah semangat untk aku aktif menulis.... itulah sebahgian dari cabaran kehidupan dan menandanya wujud Kekuasan Allah yg Maha Esa...... 

p/s: selalu la pikir positif dan jgn cepat memikir yg karut2.... hehehe... 

gambar di bawah nie HIASAN saja.. bkn aku yg Snap... cri kt Google... 


No comments:

Post a Comment