Header

Followers

Wednesday, January 23, 2013

Di Tegur Di Tepi Telinga

Nie pengalaman yg dh biasa sekali berlaku... mungkin selalu tdr lewat... keluar lewat2 malam... tpi dalam pada minggu lepas.. perkara nie berlaku pada saat aku nk masuk ke bilik di rumh nenek aku... bleh di katakan bilik yg terletak di bawah rumah... Org lain akan tidr di bahagian tingkat atas dan hanya tinggal aku sorng yg tdr di bilik bawah... dh jdi kebiasaan aku untuk tidr seorang diri di bilik bawah nie sbb ntah.. bgi aku selesa... tpi klu nk ikut kn sepupu2 yg lain.. memang xkan tdr di bilik aku nie sorang2.. samada ramai2 atau pn waktu siang saja di buat tdr... 

Bagi aku.. rumah nenek aku nie.. skit pn aku xtakut.. sbb di rumh nie la aku di lahirkan.. selalunya aku akn tidr lewat2 mlm.. dan akn ke sana ke mari sesuka ati di dalam rumah nie... rumah nie di buat oleh arwah Tokwan aku yg byk berpintu - pintu... Masuk je pintu depan.. akan jumpa ruang sofa untuk org datang berdatang duduk di situ bersembang... seblum masuk ke bahagian utama rumah... akan jumpa satu lgi pintu di kiri kanan nya ada bilik.. sebelah kanan bilik kecik tpi xpenah lgi aku tgk ada yg tdr di situ waktu malam... 

Di seblah kiri bru la bilik aku.. pada laluan ke bilik aku juga ada pintu yg mengubungkan ke ruang utama seterus nya terus ke ruang dapur.. dan juga tangga ke tingkat atas... Jadi selalu nya di depan pintu aku 2 la.. dalam minggu lepas.. bila aku pegang tombol untuk bukak... akan terasa something berbisik dan menegur aku dalam nada yg pelik dan aku xmemahami percakapan.... 

gambar hiasan dari mr. Google

Masa first time aku kena.. masa maghrib... terkejut juga aku masa 2.. tpi sebabkan itu dh jdi bilik aku.. aku hanya tawakal dan menyebut.. "ini adalah rumah aku.. tempat aku di lahirkan.. dan juga ini menjdi bilik aku... Kita duduk sorang sikit... aku hal aku.. kau hal kau... ".... sambil aku istifar di dalam hati.... Sejak dari 2 kadang2 kerap kali aku terdengar bisikan suara perempuan.. semasa hendak tdr.. yg memanggil "Adik"... sebenarnya "Adik" adalah panggilan aku di kampung ini dan juga org tua di rumah ini... Mungkin benda tu memang dh ada di kawasan ini... 



Pak jang aku selalu kta yg aku nie berani tdr sorng2 di dalam bilik tu... blom ada lgi yg berani tdr di situ & lewat2 mlm kuar masuk dari bilik 2... memang pn.. slalu mlm2 sakit perut... masa dalam tandas 2 jgn ckp la.. mcm2 bunyi dok dgr di luar... tpi selalu nya aku akan pikir 2 mungkin Tikus buat hal.. org kucing... (Untuk Menyedapkan hati ).... 


Sebenarnya benda2 nie kita xperlu sngt nk pikir lebih2... biar kan yg mana ada tu selagi x kcaw melebih2.. kita hormat dia.. dia pn kna hormat kita... insyllah.. xkan ada apa2 yg berlaku... Tu la pengalaman yg bagi aku.. usikan dari makhluk nie kadang2 buat aku goyang jgk.. tpi xkan aku nk lari dari rumah nie kot.. hehehehe

p/s: klu korang... apa yg korang akan buat... comment la kt bawah... bleh share pengalaman... 

Tuesday, January 22, 2013

Kubur Berbau Wangi

Salam pada pembaca... rasa lama dh xupdate blog... Bkn apa.. seblum nie sebok dengan study... so skang nie bila dh abis study.. sebok pulak dengan hal2 yang lain.. Kali nie plak nk update entry pasal pengalaman aku pgi kubur.. Apabila ada di kg nie.. aku slalu akan ikut ayah sedara ke tanah perkuburan pada setiap hari Ahad petang... sbb time 2 ja dia free.. Motif ke kubur bkn saja2.. Tpi kami menziarah kubur Arwah Atok aku yg meninggal pada Tahun 2011.. 

Nk di jadikan cerita.. Di sebabkan kami nie bleh di katakan kadang2 idea 2 mencurah2... Ayah sedara aku memberi pendapat untuk kami menanam pokok pada setiap kubur yg ada kepok... Ini untuk mencantik kan permandangan dan meredup kan kawasan tersebut... Nenek aku pernah kata.. klu ada pokok.. pokok tolong berdoa untuk org yg meninggal... jadi kami pn dgn bersungguh menanam pokok hampir sekeliling kubur org yg x di kenali di sekeliling kubur Arwah Atok.... 

Masa tgh mencucuk2 pokok pada kubur... Ayah sedara aku menanam pada salah satu kubur yang ada di situ.. sedang dia cucuk.. tiba2 terbit satu aroma bauan wangi minyak atar pada sekeliling kawasan itu... di sebabkan aku berada jauh... ayah sedara aku memangil dan terus mencucuk jari dia kt dalam lubanng pokok yang hendak di tanam... lubang 2 betul2 pada atas kubur tersebut... sempat juga aku mencium bau di jari ayah sedara aku... 


Dengan perasaan rendah diri.. kami mensedekahkan Al-Fathihah pada pemilik kubur tersebut semoga arwah di cucuri rahmat Nya...masa tu tanah perkuburan tu menjadi sunyi sepi.. angin pn tidak bertiup... Itu lah kerbesaran Illahi yg terbukti pada hamba Nya di mana.. Kubur itu kemungkinan di miliki oleh seorang yg mengajar Al-Quran satu ketika dahulu.. sbb bila di perhatikan nama dan blik tnya pada nenek aku.. dia pn mengiyakan hal sedemikian...

Itu lah satu Pengalaman yg aku dpt masa berada di tanah perkuburan... dan bukan itu saja.. byk lagi yg aku lihat dengan mata aku sendri... Allahuakbar.. 


Tolong Sedekah kan Al- Fathihah pada Arwah Atok aku... Semoga beliau berada di tempat para2 orang Soleh di sana.. Amin.. 

Friday, July 20, 2012

Lembaga Berpaut di Belakang Badan Semasa Tidur

Salam pada pembaca yg slalu follow n menjadi pembca setia untuk blog aku nie.... Entry kli nie aku nk cerita pengalaman masa aku tumpang di rumah sewa kawan aku dekat selayang... Masa bru nk masuk sem yg baru... so ada cuti yg berbaki aku pn saja blik awal untuk lepak kt rumh sewa kawan aku....

So nk di cerita kan kejadian nie berlaku dalam pukul 1 pagi selepas kami balik dri merayau2 di KL... then first time aku masuk rumah 2... Masa jejak kaki aku bgi salam untuk masuk dlm rumah 2... Telinga aku berdesing dgn kuat... memang menyakitkan... tpi dh sbb dh biasa.. so aku xdak la terkejut... dri pemerhatian aku untuk rumh 2... rumh 2 nmpk sngt usang.. So masa 2 aku berwaspada sedikit takut kedatangan aku tidak di undang dari "tuan rumah" yg satu lgi... 



So sesudah aku meletak barang... aku bersih kn diri... dan aku dh siap untuk tdr... di sebabkan rmai yg datang lepak rumah kawan aku 2... jdi kami tdr la beramai2 di ruang tamu... aku plak tdr berdekatan dgn dapur... so x kesah la.. jnji dpt tempat bleh golek2 pn dh syukur.... So sblum aku nk tdr.. aku sembang2 dgn kwn yg tdr di seblah aku... bila mata dh naik kuyu... aku pn mintak izin untuk tdr... masa 2 bdan dh letih n mengantok sngt... terus tdr tanpa bca doa untuk tdr.... Sesudah dalam 15 minit terlelap... aku terjaga dan dlm samar2 aku ternampak kelibat lembaga di tepi ruang dinding untuk ke dapur... lembaga 2 just berdiri kaku depan aku... selepas mata aku dpt melihat dgn tepat... aku ternmpk lembaga seorang nenek tua di depan aku... 
                            Gambar Hiasan Dari Mr. Google


Aku berpaling ke arah lain sbb malas nk layan benda 2... jadi aku pn bca doa tdr dan Bismillah 21x..... belum sempat aku menutup mata untuk tdr... aku terasa seperti ada orang memeluk dari belakang... dan aku dapat merasa tgn seseorang memaut pada bahu aku... Bila keadaan jadi lebih buruk... aku terus melaungkan azan... tpi tidak terkeluar dri mulut aku... dan trus aku cuba untuk membaca 3Qul... tetapi tetap di kunci.... dan masa 2 dalam hati aku cuba Istighfar sebyk yg boleh untuk aku menenangkan diri untuk aku melaungkan azan buat kali ke - 2..... Alhamdulillah... walaupun aku tidak dapat melaungkan azan dgn penuh hanya mampu separuh... 


                             Gambar Hiasan Dari Mr. Google


Lembaga yg memaut di belakang aku hilang.... Bukan itu sja usikkan lembaga tu... dlm 2 minit... kaki di tarik oleh lembaga tdi... Alhamdulillah selepas membaca Al - Fathihah dan juga 3 Qul... Tiada lagi gangguan.. dan aku terus bgun duduk membaca doa tdr dan Ayat Al-Quran yg lain sekali untuk mengelak dari terkena gangguan buat kali ke 4.... selepas pagi aku diam kan saja sbb xnk kawan aku takut untuk tinggal di situ.... tpi kawan aku skang dh pindah ke rumah baru.... selepas ke rumah bru aku penah bertnya pada dia penah di ganggu x masa duduk di rumah lama nya... Kata nya xdak yg menganggu... so aku diam kan saja hal nie... lagipn dia dh pindah rumh yg lain... 




P/S : Selamat Menyambut Bulan Ramadhan..... Insyallah sama2 kita tambah amalan kita di bulan ramadhan....

Tuesday, July 10, 2012

Orang sekarang....

Assalamualaikum kepada pembaca/blogger yg slalu membaca pengalaman2 aku di dalam blog nie n kepada yg pembaca/blogger yg bru lepak kt blog aku nie... Kali nie aku nk update pasal orang kita skang nie... apa benda yg dorang buat?? mybe benda nie bkn baru ja berlaku.. tpi dh lama.. Dlu aku cri jgk kt jalan raya nk tgk depan mata... apa yg aku ngah cuba sampai kn nie?? msti tertanya2 kn?? Ala... Pasal Letak Patung kt bawah kereta... aku ada jgk terbaca tentang nie dan apa maksud di sebalik letak patung kt bawah kereta...


Gambar Hiasan Dari Google

Ramai yg sbnarnya dh thu pasal nie... tpi buat jgk... mybe nmpk mcm style and cute.... n ada sesetengah dari kita yg percaya kn tentang perbuatan ini.. Bila kita gantung anak patung.. konon nya roh2 jahat atau roh kanak2 yg tidak aman tidak akn menganggu kita samasa memandu... atau mungkin ada yg melakukan perkara ini hanya saja2... walaupun ianya saja2 tanpa sebarang niat... tpi ia menyerupai kefahaman dan kepercayaan agama lain... 

                                 Gambar Hiasan Dari Google

Sebenarnya banyak lgi cara untuk menghindarkan gangguan ketika memampu... contoh nya... memasang CD/Pendrive yg mengandungi ayat2 Al-Quran... membaca doa menaiki kenderaan sebelum memulakan pemanduan... Juga kita bleh mengamalkan membaca ayat kursi semasa melangkah masuk ke dalam kereta or menaiki kenderaan... tidak perlu la rasa nya melakukkan perkara seperti ini.... 

                                    Gambar Hiasan dri Google

Dalam sehari 2... aku jmpa byk kereta yg mempunyai patung yg tergantung pada bawah kereta mereka... Bgi pendapat aku... Law gantung anak patung bawah kereta... lagi la syaitan/iblis suka... lagi mereka suka mengusik anak2 adam... jadi kepada yg dh buat benda nie... just bukak blik... n pasang la ayat2 Al-Quran di dalam kereta...

Ramai jugak yg mengantung Cakera Padat yg tertulis ayat Kursi... Ayat2 Al-Quran... tpi tidak plak mengamalkan nya.... Dari tergantung 2... baik kita yg baca... lgi mujarab... Insyallah... 

Friday, June 22, 2012

Taksub berpada - pada

Assalamualaikum kepada pembaca yg slalu berkunjung ke blog aku nie... (selalu la sngt)... hehehe... Entry kli nie aku nk meluahkan pendapat aku sbb dlm beberapa hari nie.. aku search tentang benda2 mistik... Bukan apa pun... just untuk pengetahuan.... 




So cari2 dlm internet nie... jumpa la byk jgk blog2 menjual barang mistik dan pelik... dan kebanyakkan nya dapat daripada alam ghaib... klu nk kta pasal batu untuk buat cincin.. mcm2 ada... yang x pnah dgr pn ada... bukan itu ja yg aku dok lepak dekt blog 2.. siap dlm 2 jual minyak pengasih yg dua jenis... jenis putih ( mybe jenis baik ) & jenis hitam (yg nie terang2 tulis.. minyak dagu mayat anak dara )... aku yg bca nie mcm gerun pn ada tetiba... dh la bca time mlm plak 2.. tpi insyallah.. selagi mana kita berniat untuk ilmu.. supaya kelak tidak akan tertipu dgn kata2 manis org lain...


Yang membuatkan aku rasa mcm pelik... dlm 2 slalu di tulis "kepada Allah kita memohon dan dengan keizinan Nya berbuahkan hasil"... jdi aku pelik klu smua barang2 mistik tu berqhadam... maksud nya ada pendanping... jdi pendamping pada barang tu bukn nya dri kalangan Malaikat pn... itu smua jin dan syaitan... So aku nmpk kt situ mcm dh songsang sngt... and apa yg aku lihat kt situ.. org nie pndai sngt putar belit ayat untuk buat pembeli percaya dan mcm nk mengaburi hal khurafat... masakan suh mintak pertolongan dari Allah... tpi barang perlu di perasap untuk qhadam... dh terang lagi bersuluh bila mana kata... Jika seseorang itu melakukkan amalan menggunakan asap kemenyan... memang songsang la 2... sbb Asap Kemenyan itu makan Jin dan untk di puja Jin... 


Bertambah pelik bila ada jgk yg menjual Jenglot (untuk mengetahu lebih lanjut search la erk).... sbb di katakan jenglot 2 bleh menjaga tuannya dan rumah... Dh tu bila bela benda 2... msti kna bgi mkan pelik2... benda 2 plak mcm patung... Xdi kira mcm berhala law simpan kt umh?? nak2 bila perasap.. xke mcm kita sembah berhala dok puja benda 2.. itu semua tipu daya syaitan... dan juga yg menjadi persoalan... Cebisan sejadah bunian... Mungkin ianya ada khasiat dan petua org dlu2... tpi penah x kta terfikir?? berapa bnyak Allah s.w.t bgi kita doa2 dalam Al-quran untuk di amalkan.. supaya boleh di bca apabila di dalam kesusahan... Bukan dengan bawak barang2 mcm 2.. yg ada qhadam... kenapa x ambik sejadah kt masjid 2?? bukan nk kurang ajar... tpi Sudah pn kita di beritahu yang... Manusia iaitu UMAT NABI MUHAMMAD S.A.W. ini adalah KHALIFAH di atas muka bumi ini.... 



                                           Jenglot


Bukan nya di katakan Jin Atau Makhluk Bunian di angkat sebagai Khalifah.... jadi kenapa nk pesong kan akidah kita untuk benda2 yg boleh membuat kan kita melakukan hal khurafat dan syirik... Dalam Al-Quran mcm2 surah yg kita bleh amal untuk kegunaan harian, (Tanya pada ustaz2 dan ulama2 yang arif tentang ini).... Jgn letih berdoa meminta pada Yang Maha Pengasih lagi Maha Pemurah.... 







Doa juga adalah senjata orang Islam... Ini hanya pendapat.. Bukan untuk merendah2 kan seseorang... Cuma.. Berpada2 untuk meminati sesuatu benda... Kadang2 Tin yang kosong... bila hari2 kita yakin dan percaya dalam Tin itu ada berpuluh2 Jin dalam 2... Mana Mungkin Tipu Daya Syaitan... Akan ada Jin yang Mendiami Tin tersebut.... Harap benda2 ghaib ini dan juga mistik tidak sampai memesongkan akidah kita... Insyallah... Selagi kita berpada2.... 

Thursday, June 7, 2012

Ada Ka Xda Pengisian Dlm Blog ni??

Assalamualaikum kepada pembaca yg selalu sngt membca blog aku nie...  org yg slalu bca 2 msti trasa... hehehehe... tpi xpa.. Alhamdulillah... ada jgk org nk penulisan dan pengalaman aku nie... Berbalik pada Tajuk Entry nie.. Ada Ke Xde Pengisian Dlm Blog ni?? <--- Tajuk untk kali nie aku update... so korang bca2 nie ada xpengisian yg ada dlm blog aku nie?? ke main bca n pas2 tutup.. (sebb sound effek la punya smua nie kn?? ).... hahaha... 


Sebnar nya aku berkongsi pengalaman aku nie bukn untk takutkan pembca... tpi sedar x... kebykkan entry yg aku tulis msti aku bgtow... apa yg aku buat bila aku di usik dan di ganggu.... Mungkin aku special skit sbb sblum "benda" 2 dtng nk ganggu.... aku trasa mcm xsedap hati... 1 bdn aku mengigil n bulu roma naik smpai ke kepala... bila rsa mcm 2.. aku terus bca Al- Fathihah untk tenangkn diri... Pada Pembca.. Bila kita bca 7x Al-Fathihah.... Insyallah hati kita tenang... Nie sbb Arwah Atok aku slalu pesan semasa nk jwap exam.. dia pesan.. "masa ngah jawap... kita rasa panik, stress n kelam kabut... bca 7x Al- Fathihah supaya hati tenang n fikiran pn akan tenang"... dri situ la aku slalu amalkan.. slalu ingt pada pesan arwah atok aku... Aku pn slalu jgk amalkan apa yg di pesan bila aku di ganggu & di usik... lgipn Al-Fathihah 2 kn lebih cepat kita bca bila berdepan dgn dugaan... Insyllah... 


Then slalu aku akn ckp.. aku akn baca 3Qul... 3Qul yg aku sebutkan adalah 3 Surah Akhir pada Al-Quran... iaitu Surah Al- Ikhlas, Surah Al- Falaq dan juga Surah An-Nas... Insyallah bila kita selalu mengamalkan 3Qul... bila di ganggu atau di usik... Automatik kita akn membaca Surah2 ini... Insyllah jika menghafal Ayat Kursi juga dpt menghalang gangguan2 tersebut.... Aku jugak suka membaca buku yg di tulis oleh Ustaz2 yang kita yakin tentang apa yg kita bca... dan byk bertanya kepada orang Arif tentang hal2 ini... byk lagi surah2 yg kita bleh amal untk menghidar gangguan... (just sentuh2 skit2 sbb aku ilmu masih cetek...)














Apa yg aku kongsi bukan nk kongsi seram atau menakutkkan pembca... cuma apabila ada antara kita yang mungkin akn ada pengalaman ini... dpt serba sedkit pengetahuan mcm mana untk menghindarkan diri dri gangguan2 "benda" ini... Kira mcm First Aids Kit la... Tpi apa yg aku kongsi nie.. insyllah untk diri sndri.. aku xpnah pulak berubat org lain... Kang nnti org lain kna sampuk ke apa... terus g bca2 kt org 2... boleh 2 boleh.. tpi klu kita xberpengalaman... mintak tlong pada org yg Arif & Pakar tentang hal nie... 









Semoga Penulisan Blog aku nie serba sedikit menjadi Tasik Ilmu kepada pembaca Insyallah... Jika ada salah bleh je tegur... xsalah.. 

Tuesday, June 5, 2012

Tidur dgn Lembaga

Assalamualaikum... Dh lama x menulis entry... bukan apa.. cuma bz dgn study... Alhamdulillah dh berakhir pn sem 5... lpas nie akn akhir sem... semoga dpt menghabiskan sem yg berbaki lagi satu saja lagi... Di sebbkan dh abis sem.. so adalah skit pengalaman semasa hujung2 sem masa seblum nk balik n nk kosong kn bilik... di sebbkan roomate aku nie dia org sabah... so dia blik awal sbb tiket flight awal... aku plak semenanjung.. so xde la kelam kabut sngt nk blik.. hehehe... so dh tinggal aku sorng dlm bilik... aku pn rapatkan la katil.. dpt jgk la merasa tdr ats katil yg besar... hehehehe.... nk di jdikan cerita... aku nie slalu nye tdr lambat... kol 2 - 4 pgi bru rsa mengantok.. (student la katakan )... 


Yang hairan nya... malam akhir aku nk kosongkn bilik 2... mengantok sngt2... mybe sbb letih menyimpan barang... so aku pn baring la ats katil... mcm biasa la.. ingt nk bgun mlm2 skit untk online... so biarkan dlu lampu meja x di switch off kn... bila pejam mata.. trasa pulak ada org lalu kt meja study... so bukak la mata... xdak apa2 pn... bila pejam memang rasa org lalu lalang... dan secara tetiba berdiri tegak ja bulu roma kt tengkuk... so bila dh trasa mcm something yg xsedap hati... memang terus bca 3 qul... n al fathihah untk tenangkan diri.... so masa baru saja nk lelap... trasa ada satu lembaga yg kepala dia menjenguk ke muka aku... masa 2... memang xbukak mata... biarkan saja.. mybe ada la 2 dia nk mengusik... 


So selepas usikkan 2.. memang aku biar jela dia nk buat apa.. g pn xda body contact so xperlu la kita nk buat apa2.. janji mulut jgn meninggi diri sudah... sbb bnda2 nie pn mcm manusia jgk.. pantang di cabar... sampai la aku tertdr.... Ingtkan usikkan 2 dh abih... masa aku nk berpusing kedudukan untk mengiring... aku beralih je badan... xboleh.. trasa mcm ada org tdr kat seblah... so aku pikirkan 2 bantal... aku pn raba2 la mana thu 2 bantal.... bila aku sentuh nya rasa mcm semcm ja... bulu roma kt tgn berdiri menegak.. so aku pn tarik blik tgn... n biar kn "benda" 2 kt situ... sambil 2 aku bca 3qul blik n bca al fathihah smpai la aku tertdr blik... memang masa nk tdr 2 ada la skit dia mngusik... aku terkejut smpai mengigil satu badan... tpi kalau di layan menjadi2 "benda" 2.. so biar kn sja.. So bila bgun pgi... aku baru teringt yg bantal aku just ada dua ja.. n kedua2 nya bertindih aku letak kt bahgian kepala... so aku pn terpikir hal mlm aku ingtkan bantal.. rupa2nya... Sah la malam 2 aku tdr ngn "benda" 2... 



Kredit untk En. Google.... Sekadar gambar hiasan...