Header

Followers

Sunday, June 19, 2011

Penunggu Tetap

Mungkin ramai yg sangka... klu ada kelibat ataw makhluk halus.... msti org yg nmpk 2 akn kna sampuk la... kna kcaw... tpi kdng2 sbnrnya... klu kita buat xthu n biar kn.... dia xkn ganggu kita.... sbb masing2 buat hal sndri... ats dunia ni kn kita berkongsi dgn semua makhluk.... cuma kita hanya berbeza dunia..... klu lah Tuhan nie xciptakan dunia mereka.... mungkin padat gila dgn manusia lgi... haiwan.... bnda2 ghaib... sama jgk la mcm kita... kita xbleh nmpk rumh mereka n bleh tembus rumh mereka.... mereka pn sma... bleh jln terus ke dinding2 rumh kita...... xperlu kita takut.... cuma kita hormat sesama makhluk Tuhan saja....


Aku ada pengalaman yg berkaitan jgk la dgn apa yg aku cerita kn kt atas 2.... pengalaman nie aku dpt masa aku sedang bercuti di kg.... memang rumh di kg besar.. 2 tingkat... slalu bilik bawah memang jdi port aku sbb situ sejuk n org jarang masuk bilik 2.... tpi bila mlm... aku sorng2 ja la kt bawah sbb yg lain smua nya tdr tingkat ats.... Memang aku ingt lgi... dlm tgh mlm... aku masih lgi blom tdr... sedang aku lepak2 ats katil dgn memegang enset... ada 2 lampu dekat bilik 2... satu dekat pintu nk masuk... satu lgi dekat katil.... aku perasan yg lampu dekat pintu terpadam.... aku memang rsa lain.....


Aku terpandang sesuatu yg berada dekat almari... seorang perempuan berambut panjang.... berdiri di situ.... memang mengeletar jgk la... yela.. sapa yg xtkut... walaupn slalu ternmpk kelibat... tpi memang xkn ada perasaan "suprise" 2.... aku hanya diam di ats katil... memang lama.... kira dlm 20minit jgk aku dan benda 2 diam di tempat masing2.... aku hanya mampu mengulang membaca Al- fathihah..... sbb surah Al-fathihah saja yg terlintas pada masa 2.... seinci pn dia x bergerak ke mana2......


Ntah mcm mna mata aku tiba2 berkelip... dia ghaib mcm 2.... memang masa 2 aku terus x tdr smpai ke pgi sbb rasa mcm xselamat untk tdr.... n esok nya... aku tnya kn pada ayah sedara aku yg memang thu apa yg ada di dalam rumh ini.... dia kta " dh jmpa dgn org asal tempat nie??.... tpi jgn risaw... dia xda wt apa2... dia xkcaw org sbb tempat dia pn kt sni"..... "kita berkongsi ngn dia... selagi dia wt hal dia.. kita xganggu... dia pn xganggu"..... selpas dia ckp cm2... aku berpikir byk kli jgk samada nk terus stay bilik 2 or join yg lain tdr kt ats... tpi alhamdulillah.... hal 2 dh lma berlaku... skang aku masih suka duduk dlm bilik 2.... mungkin skang nie dh meningkat umur perasaan takut 2 dh kurang.... hehehehe...


No comments:

Post a Comment