Header

Followers

Sunday, June 5, 2011

Budak Kecik dan Lemabaga Besar

Aku baru ja blik ke rumah... selpas beberapa jam berada ats bas dari kolej.... akhir nya sampai lah aku di rumah.... tempat pertama yg ingin di tuju msti lah bilik aku yg ada katil yg empuk dan jga bantal yg enak.... mcm mna x mngidam bantal n tilam... duduk ats bas berjam2 smpai la sakit belakang... selepas meletak beg dan menukar bju untk tdr.. aku pn naik la ke atas katil... adik aku yg bongsu sudah di buai mimpi tdr di bawah tepi katil aku.... aku pn selimut kn adik aku sbb tgk die sejuk.... memang aku rsa lain sngt mlm 2 sbb tetiba rasa sejuk...


Masa nk tdr... aku merasa kn sesuatu yg ganjil di pintu... tpi di sebbkan terlampau letih dan mengantok... aku pn tdr xpeduli apa yg ganjil.... sedang aku tdr... aku terjaga dri tdr akibat terasa mcm ade di kejutkan oleh suara yg besar.... apabila aku buka mata.... terkejut bkn kepalang... seorang kanak2 merangkat menghampiri katil aku dgn di tgn nya memegang pisau dn di acu kan kearah ku.... dgn pandangan yg mengerikan.... aku melihat wajahnya yg menakutkan skali... berdarah2 muka nya... Masyallah... itu saja yg mampu aku ucapkan...


Aku terkaku melihat makhluk yg entah datang dari mana.... dgn pantas aku melaungkan azan... tetapi aku tidak dpt melaungkan dgn lancar... aku terpandang ke syiling dn bru aku sedar... aku terbgun akibat dri kepanasan kipas yg berpusing tidak lgi berpusing... seakan2 berhenti.... Tpi Tuhan itu Maha Berkuasa... dgn melaungkan Allahuakbar saja.. kipas dpt di pusing kn dan makin berganjak makhluk itu ke pintu.... dan aku bru perasan rupa2nya bkn seorang kanak2 sja yg berada di dlm bilik aku.... Ada lembaga yg besar di pintu itu sedang bergelak berdekah2....


Selepas membaca kan 3 Qul... aku dpt bergerak dan bgun dari katil... inilah kali pertama aku berdialog dgn makhluk itu.... aku bertanya kn mereka dtng dri mana... dn hanya menunjuk kan belakang rumh ku.... dan selepas di laungkan azan sehingga abis... baru la 2 makhluk itu lenyap dn hanya di selang seli kan dgn gelak tawa yg kuat... dan seblum mereka pergi... sempat lgi lembaga besar melpaskan 1 sepak kn di belakang mnyebabkn aku terdudk dn terpikir... Berat ujian yg di kna kan atas aku... dan xpenah pn terlintas untk meminta anugerah ini....


Selpas smua nya selesai.. aku prgi ke bilik air mngambil wuduk dan masuk ke bilik semula untk tdr... dan apa yg aku sedar... adik ku yg tdr di bawah terjaga dan mengatakan "abg... ada hantu baby tdi kt pintu"... aku pn tergamam sbb aku bru sja menganggap itu adalah mimpi ngeri...


No comments:

Post a Comment