Header

Followers

Monday, June 20, 2011

Surah Al Jin & Al Mulk berkesan......

Aku just nk kongsi pada smua yg baca entry aku nie.... Sedkit pengalaman tentang keberkesanan Surah Al jin dn Al mulk.... Memang slalu di asrama aku terjadi jgk la gangguan.... mungkin sbb aku dpt melihat mereka sedkit... jdi biasa la... manusia tidak terlpas dri di uji.... So aku pn cuba membuka Bacaan Surah Al Jin dan Al Mulk sewaktu lpas asar di dalam laptop dan di ulang2 kali sehingga lah nk azan maghrib......

Memang betol la org kta... jika ada penghuni lain dlm bilik kita... mereka akan sedkit memberontak apabila bacaan yassin dan surah2 yg dpt menghalaw mereka di bacakan.... 

Sewaktu surah itu di bacakan.... aku memang trasa seperti di tolak2 oleh sesuatu yg sedang berkejar2 nk keluar dari bilik.... memang dapat rasa... sehingga kn aku hanya duduk di ats katil..... semasa dlm pukul 6.45 nk dekat senja..... aku memang dpt rasa kan angin kencang keluar... shinggakan kipas berbunyi dgn kuat..... memang slalu aku berpesan pada kawan2 tentang keberkesanan surah ini.... sbb memang di bilik2 lain slalu ada gangguan seperti di tindih... itu memang selalu terjdi di mana2 asrama.... tpi alhamdulillah selama nie aku x pnah merasa pengalaman di tindih.... tpi pengalaman lain pulak aku rasa.... 

Seminggu juga aku membersihkan bilik dgn menggunakan cara ini.... mungkin dh takdir aku slalu dpt bilik yg agak 'keras".... tpi itu bkn la masalah... slagi kita tidak mengganggu mereka... tidak ada yg perlu kita takutkan mereka.... Kita sudh pn di beri surah2 yg ada untuk menghalaw anasir2 yg slalu mnganggu ank adam.... itu lah yg ditinggalkan oleh nabi kita nabi junjungan mulia nabi muhammad s.a.w........ bkn dgn mengambil tangkal dri bomoh2 ataw pawang... 

Insyllah ini la serba sedkit yg dpt di kongsi..... Yassin pn elok di bcakan di dlm bilik selepas maghrib ataw isyak.... dan slalu amalkan ayat kursi semasa hendak tidur.... 


No comments:

Post a Comment