Header

Followers

Monday, June 20, 2011

Eh... Barang Awak Tercicir ke??

Penah dpt seurat rambut kt tepi katil??? panjang nya sama panjang ngn panjang katil??? bkn sekali... tpi berkali.... ni la pengalaman aku dan kawan2 yg sebilik ngn aku masa dekat rumah sewa.....


Dlm bilik termasuk aku 4 org kami... katil ada 2 tpi 2 tingkat.... aku memang akn pilih katil bawah sbb senang... so smpai la 1 pgi 2... masa nk g mndi... aku pelik tgk membr aku dok kt luar bilik... termenung dia kt tong smpah... aku pn tnya la.. sal pandang tong sampah 2 mcm 2.... dia ckp.. masa dia bgun tdr tdi... dia jmpa rambut panjang.... lurus ja.. dok sebelah dia... aku tnya la mna??? dia ckp dia dh buang dh rambut 2.... aku nie just nk berguraw ja... ckp la.. "ko buang?? karang law tuan dia cri blik??? maw setiap mlm ko dgr dia nangis tepi telinga".... aku just main2 ckp cm2.. xthu plak kwn aku nie tkut smpai sanggup cri blik rambut 2 dlm tong sampah....


Dh di letak balik rambut 2 kt katil dia.... di sebbkan salah aku... aku berguraw cm2... aku pn ckp la kt kwn aku nie... "xpa la wei.... bak sni aku tlong buang.... law karang dia cri... dia kcaw aku....".... aku ambik n sblum buang aku just bca 3 qul.. untk elakkan apa2 yg tidak di ingini berlaku.... senior kt rumh 2 memang slalu pesan... bilik kmi duduk org lain slalu xtahan.... tpi kami 4 bleh bertahan... tpi selama aku dok kt bilik 2.... Alhamdulillah xdak apa yg berlaku....


Esokakn pgi nya.... kwn aku kejutkn aku sbb dia ckp... rambut 2 ada blik kt katil dia... aku pn pelik... hai... xkn ada org nk berguraw plak... sapa yg letak rambut panjng nie... sedang kn kt umh nie laki yg berambut pendek plak... xdak yg mencecah kaki... aku pn ckp... biarkan jela rambut 2.... xyah la kcaw... ada la 2 dia nk mengusik ja pn....


Esokan pgi nya.... terjadi lgi hal mcm 2.... so untk kali ke 3 nie... kami yg ada dlm bilik 2 sepakat untk solat berjemaah n bca yassin.... masa bca yassin... memang aku sedar yg ada kelibat lemabaga hitam bertubuh besar mengecil kt atas katil.... aku memang x perasan dia ada dekat situ n dh bpa lama dia ada kt katil kwn aku.....


Apabila selesai abih baca yasin... aku perasan yg bilik 2 jadi lebih luas dri seblum nie... aku xthu napa aku rsa cm2... mybe sedap... sblum nie... bilik 2 ada penghuni lain sbb 2 trasa mcm sempit..... tpi Alhamdulillah... lpas dri bca yasin bersama2 kwn2 blik,... dh xdak gangguan rambut panjang 2...... dlm ati aku... aku sempat berkata..... jgn la dok main cicir2 barang kt sni lgi.... hehehehe




No comments:

Post a Comment