Header

Followers

Wednesday, June 22, 2011

Kem Semarak 07 (part Akhir)

Untuk yg mlm terakhir nya kami menetap di kem tersebut..... Mlm 2 memang aku d ganggu oleh penghuni tempat 2..... mungkin sbb dh bdan letih dgn aktiviti yg ada.... so mlm 2 mengantok2 tpi nk tdr x bleh.... Kami pn bersembang sblum tdr.... ada yg bergelak sakan.... n aku nie dh dpt rsa ada something yg x kna mlm 2 just diam... sbb kang law bagitaw yg lain... sah takut... jdi aku diam jela sorng2.... tpi di sbbkan aku sndri pn pelik bila aku tgk syilling.... penanda arah kiblat di tukar arah... aku pn jadi bingung.... apa motif dia wt cm2??? 


masa aku cuba "scan" untk meneliti pada rumah 2.... aku terperasan seekor belalang yg berwarna kekuningan besar berada di atas ukiran kayu pada dinding rumah 2... apa yg pelik pada belalang nie... mata dia berwarna merah.... mcm biji saga... aku nie xda la pndai sngt untk meneka apakah bnda 2.... org kta klu belalang itu palesit.... tpi slalu palesit di bela.... aku pn xpasti itu palesit ataw apa..... yg aku bingung lgi... belalang 2 bercakar2 pada ukiran kayu 2... 


N masa lampu di tutup dan smua dh tdr.... aku terdgr org mengetuk pintu.... tpi dlm keadaan yg sopan santun.... Aku takut takut jgk.... tpi xkan la nk bukak pintu memalam cm2 kn.... dari xjadi apa... melayan kerenah dia... baik aku ignore.... so alhamdulillah sblum tdr... bca la doa2 yg slalu aku bca bila ada dlm situasi mcm 2..... n aku tgk sblum aku tdr... ada yg peluk buku yasin.... hehehehe... takot punya pasal.... 


Itulah pengalaman yg aku rasa.... menguji iman aku yg kdng goyah yg kadang kukuh.... alhamdulillah... walaupun slalu di ganggu... tpi aku xda la smpai jadi alone... dok sorng2 kt penjuru bilik.... tpi aku ambik sebgai semngat untk teruskan kehidupan nie... n alhamdulillah... aku mampu tersenyum bila org tnya pengalaman aku nie..... 

No comments:

Post a Comment