Header

Followers

Friday, June 3, 2011

Ketika Kecil Ia sudh Hadir

Pernah Melihat Kucing hitam yg suka bermain2..... tpi xpelik ke kucing hitam bermain2 di bawah katil korng??? yg lgi ganjil apabila kucing itu melintas dri katil korang dgn selambanye.... mungkin xseram... tpi bgi pemikiran kita yg normal... itu bkn lah sesuatu yg logik....

Masa 2 aku masih lgi di bangku sekolah... Apabila jeles melihat org lain membela kucing... aku pn trasa nk membela haiwan itu.... mlm 2 aku pgi pada emak yg sedng membasuh pinggan... aku ckp... "mak.. jom la bela kucing".... aku pn xthu napa aku sngt2 ingin membela kucing n beriya2 aku menangis untk membela kucing.... Aku lalu di marahi oleh emak.... terus aku balik ke bilik untk tdr... sambil teresak2.... aku naik ke katil... melihat abang yg sedng tdr d katil seblah dgn nyenyak..

Semasa aku hendak lelap kn mata... tiba2 aku terpandang 1 lembaga kecil yg berada di hujung kaki ku... rupa2nya sekor kucing hitam... aku pn bgun untk melihat... tpi kucing itu berlari melintasi di antara katil ku ke katil abg ku.... kucing 2 berjln ke arah bawah katil... aku kuar mendapatkn emak di dapur... aku mencerita kn pada emak hal kucing hitam 2.... dan mnyuruh untk emak dtng ke bilik untk melihat sndri.... tpi apabila smpai di bilik tiada apa2 di bilik melainkan abg yg sedng tdr....

aku terus menangis tnpa motif... aku menjadi sayu waktu itu... sama ada kecewa ataw perasaan sedih emak memarahi ku tdi kembali.... emak mnyuruh aku untk naik ke katil dn tdr... aku mengikut sja kata emak... dan aku melihat emak dudk di depan pintu bilik aku dan membaca yasin... sayup2 aku mendgr emak membaca yasin sehingga lah aku tdr.....

Keesokan pgi nya... aku bgun dn aku tidak pula rsa nk membela kucing n apa yg aku rsa pada mlm itu trasa sngt lama dn panjang.... dan masih lgi segar dlm ingatan aku sehingga sekarang...

Pembukaan entry awal ini aku cerita kn pengalaman pelik pertama ku semasa aku masih di bangku sekolah......

No comments:

Post a Comment