Header

Followers

Sunday, June 5, 2011

Pertemuan Di Ipoh

Masa 2 aku brlajar di Ipoh..... mcm biasa la ari minggu kuar g lepak2 kt pusat beli belah.... Bila dh berpusing2 dgn rakan2 ku... time nk blik tnggu la teksi kt luar... tgh sambil tnggu teksi... aku tertarik melihat seseorang yg berada di btol2 depan starbuck.... Kereta memang byk lalu di depan 2.... aku hanya terpaku memandang ke arah seorang pompuan 2 yg aku rsa mcm ada something yg lain pada dia... dia prasan yg aku melihat ke arah beliau....


Sedang aku memerhatinya... dia melakukan sesuatu yg pelik... dgn selamba die terus melintas jln tanpa melihat kiri kanan... dgn kereta yg sedang bergerak... aku dpt melihat dia di langgar oleh kereta.... yg aku hairan... org di sekeliling tidak ada sorng pn yg hairan dgn perkara yg berlaku 2... aku bru dpt tangkap yg aku sedang melihat flashback sesuatu... aku melihat pompuan 2 bgun dgn darah yg menitik2 dan juga kehilangan tgn kanan jln ke tempat dia berdiri tdi.... dan mengulangi apa yg berlaku sebentar tdi... kira2 dlm 4 kali dia mengulang dia di langgar... aku pn hanya dpt berkata pada kawan aku... "aku nmpk hantu"..... dan yg aku tercari2 adalah tetiba dia ghaib entah ke mana.....


Apabila kawan aku bercakp aku rasa suara dia lain dri yg sebnarnya... dan apa yg aku lihat... pompuan tdi sudah berada di sisi kami... dan aku merasakan pompuan misteri itu mahu mengikut kami.... aku terpaku dgn apa yg terjadi... dn badan aku memang tidak dpt di gerakkan.... barang yg aku pegang terus terlepas dri tgn aku... dan apabila kawan ku mnyuruh aku untuk mengucap... suara dia seperti suara serak2 yg kasar... aku hanya dapat melihat tgn kawan ku yg memegang bahu aku berubah menjadi tgn yg hodoh, berkuku panjang.....


Selang beberapa minit.. teksi pn smpai... aku terus masuk ke dalam teksi..... begitu juga kawan aku... kami berdua duduk di belakang membiarkan seat depan seblah pemandu kosong.... semasa dlm teksi aku rasa pompuan misteri itu telah hilang.... tpi apabila teksi bergerak.. aku terkejut kerna di depan seat yg kosong 2 di  duduki oleh pompuan tadi.... apa yg aku dpt lakukan adalah membaca 3qul dn membaca ayat kursi....


Memang btol org kata... Klu ilmu setahun jagung mana mungkin dpt beradu dgn makhluk yg bleh kata kuat jgk... pompuan misteri itu tetap juga xpergi dri situ... dan aku hanya berserah dan mngikut naluri aku.... aku dapat berunding untk menyuruh pompuan misteri itu masuk ke dalam cincin permberian ayah saudara ku... Alhamdulillah... pompuan misteri itu bersetuju... rancangan aku adalah untk buang pada pokok besar yg selalu menjadi tempat aku menunggu teksi... kerna di situ org rmai n mana mungkin dia akan suka duduk di situ....


Apabila sampai... aku terus membayar dn tidak mnyuruh pemandu teksi membari baki... kerna aku thu semasa teksi bergerak... aku pn dpt merasakan yg teksi menjadi berat.... cuma aku berdiam kn saja perkara ini.... apabila smpai aku merasa kan sesuatu di belakang aku... kawanku sudh pn pucat muka dn bila aku menoleh aku melihat seorang pompuan yg sngt cantik.... dan apabila aku membaca ayat kursi pada cincin aku.. ternyata sudah pn kosong.. dan aku rasa pompuan misteri ini telah menjelma keluar.... aku pn berdialog menyuruh beliau jgn mengikut aku.... sambil aku menghantar kwn ku pulang ke asrama nya... selepas selsai aku pn tidak terus pulang... sebalik nye berjalan2 sbb xmaw pompuan misteri itu mengikut aku ke rumah sewa ku....


aku pn terus berjalan ke sekolh dn menyuruh pompuan misteri itu tnggu aku di skolah dan aku mengatakan lgi sejam aku kan kembali ke skolah ini... itu lah rancangan aku dan aku xkn dtng balik ke skolah itu walaupn lagi sejam.... masa itu jam menunjukkan pukul 9 lebih... aku pn dpt merasa kelaianan  pada mlm itu kerana org yg lalu lalang kurang dan rmai xsma mcm hari2 biasa... Ini lah satu lagi ujian yg aku rsa... aku memang buntu.. Akhir nya... aku hanya duduk di perhentian bas dan membaca ayat kursi sehingga aku rasa pompuan misteri itu tidak lgi ada dn mengikut aku.....


Tapi sblum beliau pergi... dia menawarkan aku untk melawat ke dunia dia di mana dia mengatakan di dunia dia smuanya indah2 belaka.... dan aku hanya meneruskan membaca ayat kursi.... dan akhir sekali.... Dia memperkenalkan diri nya sebagai Kak Seri.... dan aku hanya berdiam diri.....


Aku pernah di pesan supaya apa yg di tawarkan jgn terpengaruh sbb makhluk ini bermulut manis.... Iblis sentiasa menyesatkan anak Adam dan mencari jalan untk sentiasa menarik untk bersama2 menemani iblis untk masuk ke neraka....




No comments:

Post a Comment