Header

Followers

Saturday, June 11, 2011

13 Mei.... Ramai yg bercerita

Ini cerita turun temurun dari senior untk junior... tpi aku xpnah plak merasai hal yg mcm senior2 aku cerita kn... di mana... di hostel ku pada block junior... ada 1 bilik yg haunted.... dlu block 2 di kata kan block asrama untk pelatih pompuan... memang aku tertanya2 jgk knapa hostel yg aku penah duduk dlu 2 bertentang je ngn block pompuan.. so aku tnya serius... itu yg dorang cerita kn... di sbbkan ada seorang pelatih yg mengantung diri di dlm bilik... punca sbb dia bunuh diri aku pn xthu sbb byk sngt yg di cerita kn... kata nya sbb putus cinta... kata nya sbb tensyen stdy... gagal dlm exam xleh trima kenyataan...


Jdi apa yg di ceritakan oleh senior aku 2.... di katakan tarikh bdk 2 mengantungkan diri pada 13 mei xxxx... yg dorng pn xthu bila tahun nya.... apa yg berlaku pada setiap 13 mei... adalah nmpk kelibat roh yg xtenteram akibat dri bunuh diri yg tidak di terima akn merayau2 kt aras di mna bilik itu berada.... dan di bilik itu akn terdgar org sedang mengalihkan kerusi dn katil..... Kesahihan cerita nie aku pn xthu samada betul ataw x... sbb penah aku terasa mcm nk jgk untk tgk apa yg di katakan 13 mei tu.... apa yg di ceritakan oleh senior2 aku 2 bleh pakai ataw tidak....


Di sbbkan 13 mei 2009 time 2 aku bru saja abih exam final... dn masih lgi bersama2 kwn2 ada di hostel... time 2 aku masih lgi di smester 1 dn memang kami yg junior ni di letakkan di block itu cuma bilik aku di aras 5 dn bilik yg haunted 2 di aras 3...... memang sifat ingin thu 2 sentiasa ada di dlm diri aku nie... jdi aku pn pgi la ke aras 3.... mungkin di kata kan seram sbb pengcahayan di aras 2 kurang sbb byk jgk lampu syiling rosak... aku sbnar nya xthu bilik yg haunted 2 no berada.. jdi aku pn just pusing2 pada aras tu......


Sebenar nye xda apa pn yg pelik sbnrnya... memang masa melalui aras 2 trasa seram sejuk... tpi x rsa apa2 pn kelainan.... mungkin sbb cerita itu dh di mind set kn di fikiran... sbb 2 akn trasa tkut bila berada di aras 2.... apa yg aku thu... masa 2.. xda pn kelibat yg di katakan.... n x dgr pn bunyi2 yg xmnyedapkan.....


Mybe 2 hanya lah cerita yg di gembar gemburkan di untk junior2 yg masuk..... hehehehe


No comments:

Post a Comment