Header

Followers

Wednesday, June 8, 2011

Selendang Berjurai

First time aku berada di bilik hostel sorang... sbb roomate aku g klinikal.... selama sebulan... di aras aku smua nya bdk2 program aku dn hampir 1 aras sunyi sepi akibat dri ramai yg practikel jauh2... ada dlm 2 - 3 bilik saja yg berpenghuni.... jdi itu xjdi masalah sbb aku memang slalu tnggal lam bilik sorng2 sbb roomate aku slalu setiap minggu blik ke rumah nya di seremban.... So seperti kebiasan... aku akn lepak dekat meja stdy samada untk melukis ataw menyiapkan assigment.... meja stdy aku bersebelahan dgn tingkap bilik aku.... slalu nya aku x ska tutup tingkap sbb bilik akn jdi panas.... so aku dgn di biarkan tingkap terbuka.... aku hanya membuka lampu meja untk mngelakkan dari guard asrama bising....


Dh jdi kebiasan dh untuk tidur lambt... jdi aku pn wt hal aku sorng2 dlm bilik... bila aku ngah dok kt meja stdy sambil menyiapkan assigment.... angin yg masuk ke bilik aku memang kuat... smpai kn kipas berpusing mengeluarkan bunyi... jdi aku pn rsa cm nk tutup langsir.. sbb trasa semcm ja... so aku masih lgi d kerusi just gerak guna kerusi untk ke tingkap sbb dekat... xsempat aku nk tarik langsir... aku nmpk kain putih panjang berjurai jatuh dri aras paling ats... secara spontan aku menutup mata aku dn trus menarik langsir tingkap...


Aku berisgtifar panjang dn terus membuka lampu bilik... yela.. memang x logik untk kain jatuh xbenti2... so aku brani kn diri untk melihat semula ke luar tingkap... di sebbkan takut sngt untk mendekatkan diri di tingkap... aku hanya mengambil batang penyapu utk mnyelak langsir tingkap dn bila aku menarik langsir... Aku bersyukur panjang kerna usikan tdi sudh pn hilang... aku terus melihat ke bawah untk aku comfirm kn yg jatuh tdi mybe cadar katil org kt ats ke mna thu terjatuh.... tpi


Tapi seram sejuk mula smula sbb aku x nmpk ada sehelai kain pn yg ada kt bawah.... dn aku memandang ke ats untk melihat dn aku ternampk kelibat yg bergerak dgn laju terus ghaib.... selepas apa yg aku alami... seminggu aku tidak membuka tingkap dn langsir pada mlm hari... di sbb kn usikan 2....





No comments:

Post a Comment