Header

Followers

Wednesday, June 22, 2011

Mengajuk plak dia......

Bnda nie terjadi masa... aku dan juga abg sppu aku tinggal berdua kt kg..... sbb kn umh kg yg aku cerita 2 besar.... 2 tingkat... jdi pintu kt tangga aku tutup... sbb umh besar... nk cover 1 umh xbleh... jdi lantak la apa nk jadi kt tingkt ats 2... memang slalu akn terdgar pintu di bukak... tapak kaki org berjln di ats... padahal masa 2 aku sorng sja dlm rumh 2....

abg sppu aku rumh dia dekat ja ngn rumh nenek aku... jdi aku xdak la takut sngt... but... aku lebih senang tdr kt dlm umh 2 dri tdr kt umh dia... Masa 2 plak kami tgh menjalan kn projek mengukir keris dri teras kayu.... masa 2 ngah gila wt projek 2... jadi awal2 mlm kuar meronda2 dlu.... dh penat meronda blik terus smbung untk mengukir balik..... nk kata pro 2 xdak la... ukir just bgi jdi bentuk.... then gosok ngn kertas pasir... 

Mlm 2 bergosok la kami untk siap kn ukiran keris 2.... tpi aku heran ayam kt kg aku nie... baru kol 1 pagi... tpi dok berkokok mcm dh subuh.... n bila dh letih mngosok 2.... kitorang pn lepak la dlu sembang2..... tetiba terdiam kami berdua sbb... 

sbb terdgr org sedang mengetam kayu.... dan mengosok kertas pasir pada kayu.... terlopong dua2... abg sppu pn ckp pada aku "mybe dia nk mngajuk la 2... jom lawan gosok kayu jom".... aku ni terpinga2.... jadi aku pn ikut jela.... ambik kertas pasir... then gosok pada kayu.... memang time 2 aku rsa mcm.... wah bukan main lgi dia mengajuk..... lpas dh sama2 berlawan kuat kn bunyi.... dgr dri ats bumbung sesuatu jatuh.... memang terkejut kepalang.... dan ada 1 atap pada bumbung zink umh 2... 1 nya lutsinar... bleh nmpk langgit.... 

Aku terpandang ke situ dan ternmpk... 1 lembaga yg menyerupai org sedang landing situ.... aku terus alihkan pandangan ke tempat lain.... n aku pn ckp abg sppu aku... surender jela... dia dh dekat ngn kita nie... karang law dia masuk umh lgi teruk.... abg sppu aku pn tnya knapa... aku just tunjuk ke ats.... dia pn ckp..." xpa la.. kemas smua kita lepak dh la... biar la dia main sorng"..... so aku xthu bila lembaga 2 belah dari situ.... sbb aku memang dh x pandang situ dh.... 


kALI nie xdak gambaq... sbb aku pn xtaw sbb tetiba plak xbleh nk upload.... aku sbnrnya nk upload gmbr keris yg aku ukir 2... tpi ntah xbleh.... gmbr lain bleh plak..... jdi.... entry kli nie biar la kosong xdak gmbr ye.... maaf.... 

No comments:

Post a Comment