Header

Followers

Sunday, August 16, 2015

Ilmu xkira Ke arah Kebaikan Atau Keburukan

Assalamualaikum..... mungkin hari ni ada masa yg terluang dan rasa seperti banyak cerita yg nk aku kongsi kan... (mungkin kerajinan dan mood meningkat)... hehehehe... bukan apa.. mungkin pengalaman aku ni bila aku kongsi.. setengah org akan pikir.. mcm reka2.. dan hanyalah cerita kosong... tapi terserah kepada pembaca... aku menulis sebab aku menceritakan kepada pembaca supaya jika ada yg mengalami mungkin akan cuba apa yg aku buat jika mengalami gangguan seperti ini.. Lagipun ianya bergantung pada amalan kita... di ibaratkan seperti jika setiap hari kita mengasah pisau.. pisau yg selama ini tumpul akan menjadi tajam dan berguna jika masuk ke hutan dan dapat di gunakan pada saat kecemasan... sama lah mcm kita mengamalkan ayat Kursi... 3 Qul... dan doa2 yg lain.. apabila kerap kita membaca dan mengamal.. secara automatiknya kita akan yakin dengan amalan kita dan menjadi pendinding pada diri kita Insyallah....

Jangan la pulak kita bila terkena gangguan... kita ke bomoh2 yg menggunakan asap kemenyan.. menyeru... sampaikan mantera yg di bca terpesong dari al-quran dan hadis... ramai para perubat kaedah islam di luar sana.... Bila mana kita berdamping secara tidak sengaja atau sengaja dengan jin/iblis/syaitan.... mula2 ja yg dia membantu dan kita akan hanyut dengan bantuan makhluk durjana tersebut.. sehingga lupa yg setiap dari pertolongan dan bantuan itu dari Yang Maha Esa.... Allah s.w.t

Jika meminta sesuatu.. jangan lah meminta dari Jin/Iblis/Syaitan
Gambar dari Mr. Google

sebelum ni aku penah letak entry berkenaan Orang yang taksud dengan barang- barang pelik dan aneh di mana sangat2 percaya pada sesuatu objek.. seperti kulit2 haiwan yg kononnya pengerun... taring2 yang di mana taring babi hutan pun di anggap boleh membawa khasiat kepada si pemakai... sedangkan mcm mana kita nk meminta pertolongan daripada Allah apabila kita memakai sesuatu yang di anggap najis??... zaman serba moden dan canggih ni.. lagi menjadi2 taksub... ada yg meminta untuk di isikan khadam (makhluk yg mendamping untuk membantu memberi sesuatu kepada si pemakai ) di dalam batu cincin, parang atau keris...

taring babi hutan yg di buat rantai untuk si pemakai
Gambar dari Mr. Google
Kulit Macan/Harimau yang menjadi kegilaan org yg mahu aura penggerun.
Gambar dari Mr. Google


itulah penting ilmu.. ilmu yg kita dapat.. samada ia akan di gunakan ke arah kebaikan mahupun ke arah keburukan.... sebab tu kalau ada yg nk menuntut dari aku... aku lebih suka menyuruh mencari guru yg lebih arif... sbb bgi aku.. ilmu yg aku ada masih setahun jagung... sikit sngt... dan cuma selalu aku berpesan kepada kawan2 dan sahabat2 yg kadang berada dalam gangguan... berbykkan sedekah dan yg penting.. dekatkan diri kepada yg Maha Pencipta dan Maha Pengasih... kerana.. bila kita berubat untuk diri sendiri lagi bagus dari mencari org tolong berubat... sbb itu kena cari amalan.. amalan untuk kecemasan...

Insyallah akan di up kan pasal entry pengalaman menolong sahabat yang anak beliau di ganggu...

No comments:

Post a Comment