Header

Followers

Tuesday, July 10, 2012

Orang sekarang....

Assalamualaikum kepada pembaca/blogger yg slalu membaca pengalaman2 aku di dalam blog nie n kepada yg pembaca/blogger yg bru lepak kt blog aku nie... Kali nie aku nk update pasal orang kita skang nie... apa benda yg dorang buat?? mybe benda nie bkn baru ja berlaku.. tpi dh lama.. Dlu aku cri jgk kt jalan raya nk tgk depan mata... apa yg aku ngah cuba sampai kn nie?? msti tertanya2 kn?? Ala... Pasal Letak Patung kt bawah kereta... aku ada jgk terbaca tentang nie dan apa maksud di sebalik letak patung kt bawah kereta...


Gambar Hiasan Dari Google

Ramai yg sbnarnya dh thu pasal nie... tpi buat jgk... mybe nmpk mcm style and cute.... n ada sesetengah dari kita yg percaya kn tentang perbuatan ini.. Bila kita gantung anak patung.. konon nya roh2 jahat atau roh kanak2 yg tidak aman tidak akn menganggu kita samasa memandu... atau mungkin ada yg melakukan perkara ini hanya saja2... walaupun ianya saja2 tanpa sebarang niat... tpi ia menyerupai kefahaman dan kepercayaan agama lain... 

                                 Gambar Hiasan Dari Google

Sebenarnya banyak lgi cara untuk menghindarkan gangguan ketika memampu... contoh nya... memasang CD/Pendrive yg mengandungi ayat2 Al-Quran... membaca doa menaiki kenderaan sebelum memulakan pemanduan... Juga kita bleh mengamalkan membaca ayat kursi semasa melangkah masuk ke dalam kereta or menaiki kenderaan... tidak perlu la rasa nya melakukkan perkara seperti ini.... 

                                    Gambar Hiasan dri Google

Dalam sehari 2... aku jmpa byk kereta yg mempunyai patung yg tergantung pada bawah kereta mereka... Bgi pendapat aku... Law gantung anak patung bawah kereta... lagi la syaitan/iblis suka... lagi mereka suka mengusik anak2 adam... jadi kepada yg dh buat benda nie... just bukak blik... n pasang la ayat2 Al-Quran di dalam kereta...

Ramai jugak yg mengantung Cakera Padat yg tertulis ayat Kursi... Ayat2 Al-Quran... tpi tidak plak mengamalkan nya.... Dari tergantung 2... baik kita yg baca... lgi mujarab... Insyallah... 

No comments:

Post a Comment