Header

Followers

Tuesday, July 12, 2011

Pandai Berposing

Pengalaman nie berlaku masa aku slalu lepak2 mlm2.... memenuhkan aktiviti mlm aku kt kg..... masa 2 aku ingt lgi aku slalu lepak tepi sungai kt tepi umh atok aku... memang dh di letak kn lampu kt situ untk mlm2 kitorang adik beradik sepupu2 lepak sembang2 situ... aku sbnarnya pn x pasti apakah bnda 2... tpi memang aku kdng2 jdi fobia jgk la klu mlm2 terpandang pokok kelapa yg melekung ke arah sungai....


Di sebbkan kt kawasan sungai 2 ada pokok kelapa... then kawasan kt pokok kelapa 2 gelap x dak lampu.... awal2 aku ingtkan daun kelapa yg dh mati jatuh tersandar kt pokok.... sbb terlampau curious time 2.... ( di sbbkan rabun jauh ) aku pn dekat kn skit kt kawasan 2.... masa 2 xterlintas langsung bnda2 cm2... sbb kepala aku dok teringatkan masa bdk2 dok mcm explore race kt kg.... tarik upih.... bila dh dekat nmpk lain mcm ja... xnmpk mcm upih kelapa....


Apa yg aku lihat.... daun2 kelapa yg berjurai 2 sbnrnya bkn nya daun... tpi seperti rambut perempuan yg lurus ja.... pnjang smpai hujung rambut 2 ada dlm air sungai..... n apa bila dh smpai dekat bru aku perasan yg "bnda" 2 sedang posing cantik je depan aku... posisi dia mengikut pokok kelapa yg condong.... apa motif pn aku x pasti.... tpi kt kawasan 2 nk kata "keras" aku pn x sure sbb tempat 2 dri kecik smpai skang jdi tempat aku n sedara lain bermain.... jdi mungkin dia just lalu or memang tempat dia kt situ.... aku pn x pasti...


Kdng2 aku nie nk jgk ambik pengalaman untk berdialog ngn "bnda2" cmnie... tpi yela... ilmu x ckup di dada xbleh la di duga... sbb tkut apa2 terjadi.... sbb 2 aku lebih suka wt xtaw n bila org tnya aku just senyum n slalu xkn bgtow masa kejadian 2 berlaku.... melainkan akan mendatangkan mudarat je.... sebnarnya apa motif  dia posing condong cm2 pn aku xsure... sbb yg aku taw.... keesokan mlm 2... aku lepak situ... aku tetap nmpk dia dok kt pokok kelapa 2 smpai la ada 1 mlm....


Dia berdiri kt balik pokok kelapa 2 n aku dgr suara menangis sayu.... mlm 2 jgk aku rsa sndri rsa sedih xberpunca.... ini la di katakan gelombang... nnti aku cerita kn pasal gelombang plak..... berbalik pada pengalaman aku tdi.... mlm yg aku tgk dia berdiri kt belakang pokok 2... aku sndri x sure knapa... di sbb kan aku nie x pndai la sngt nk berdialog n aku pn dh xdekatkan diri kt pokok 2... aku just bleh bgtow abg sppu aku yg ada "bnda" kt pokok kelapa 2... ( dia slalu nya xkn lari cuma dia akan ckp.. pikir logik sain ja.. hahaha) selalu dia xkn ckp cm2... bkn apa... memang dia akn deny bnda2 cmnie... n aku sndri taw dia jgk nmpk apa yg aku nmpk... cuma bgi dia.. dia lebih suka x ambik taw....


bila ilmu kurang di dada.... aku memang xkn cri punca kenapa "benda" 2 muncul dlm beberapa mlm n lepas dri "bnda" 2 bediri belakang pokok.... mlm2 seterus nya dia dh xda kt situ.... n aku bkn la nk mencari2 "bnda" 2 sbb aku thu... klu roh yg baik.. dia xkn menjelma dlm keadaan yg xelok... n aku thu kdng2 smua 2 permainan syaitan... syaitan slalu ada di mana2 untk menyesatkan ank cucu cicit Adam.... jdi pengalaman yg aku cerita kan ini untk menginggtkan blik diri aku n org lain pasal2 bnda ghaib... jgn mudah percaya n terpedaya ngn permainan syaitan....


No comments:

Post a Comment