Header

Followers

Sunday, August 16, 2015

Permulaan Yang Baru Di bilik sewa

Assalamualaikum kepada semua follower or reader yang rasa... aku dh lama kot menyepi... hehehe.. bukan apa.. kesibukan membuatkan aku dh stop untuk menulis entry.. mungkin juga jarang2 sekarang ni hal2 yg pelik dan aneh berlaku apabila aku memBZ kan diri... mungkin perkara tu berlaku seperti sediakala.. tpi bila dh lali dengan semua tu.. jadi normal pada aku.. selagi tiada gangguan yg teruk berlaku..

Sebagai pembuka entry untuk yg sekian kali nya aku menyepi terlalu lama..

Aku nk share untuk entry kali ini pasal gangguan yg aku alami masa aku start keja di JB di bilik sewa.... masa mula2 masuk menyewa.. mybe xberada nk merasa sbb yela kan.. tempat baru.. sbb tu org kata bila berubah tempat baru.. kita kena cuci n kemas tempat yg baru kita nk duduk tu... supaya yg dh lama duduk tu tahu "dia" berteman sekarang.... Setiap dari balik kerja.. mcm biasa la.. aku pasang surah al-mulk dan aj-jin selepas asar sampai la sebelum azan maghrib.. pasang sayup2 ja... sambil biar tingkap terbuka...


Gambar Ehsan Dari mr. Google



                                         
Mungkin yg menumpang xtahan di "cuci" oleh aku masa tu... ada satu malam... lepas dari beberapa minit aku terlelap dari tidur... terus terasa seperti nak di ganggu oleh sesuatu... telinga berdesing dgn kuat.... rasa mcm angin dari kipas terhenti... mulut dengan automatik membaca 3 Qul berulang kali tapi tidak mampu untuk melaung dengan kuat... dalam samar2 tu jgk aku ternmpk kelibat perempuan merangkak menghampiri aku... masa tu memang aku rasa pengalaman yang menakutkan berulang kembali.. sbb aku tdr tanpa katil.. hanya ada tilam di bawah saja... jadi bayangkan la... benda tu merangkat tepi sebelah tilam.. apa perasaan anda?? memang rasa mcm nk lari keluar dari rumah terus... walau mcm mana pun aku sempat melaungkan azan untuk counter attack.. sbb aku terperasan gangguan tersebut ada dua makhluk.. satu berada di atas siling bilik... selepas melaungkan azan mungkin masa tu aku rasa.. tidak terkeluar.. hanya dalam hati... terus aku membaca ayat kursi sehingga habis dan menyebabkan gangguan tersebut beransur2 reda.

Gambar Ehsan Dari mr. Google

Tiada dialog semasa gangguan tersebut... sbb jadi terlalu cepat dan menakutkan... sebelum gangguan tersebut hilang.. terdengar sayu perempuan menangis di luar tingkap.. memang aku biasa tidr xtutup tingkap sbb bilik yg aku sewa di rumah bertingkat (apartment ).. so masa tu aku masih lagi terbaring dan berulang kali membaca ayat kursi sehingga aku boleh melaungkan azan bukan dari hati... dalam keadaan sepenuh sedar.. aku rasa memang peluh dingin keluar x henti... sambil mencapai handphone.. aku terus membuka lampu dan pergi ke bilik air untuk mengambil wuduk.. selepas semuanya reda.. terus dalam keadaan yg aku rasa mcm tersentak jantung... tdr sbb esok nya kerja...

mungkin apa yg aku buat tu dh menganggu mereka yg selama ni menghuni di situ... tpi mungkin juga tu salah satunya untuk menghalang dari kita mendengar ayat2 suci al-quran... Syaitan suka klu kita terus khayal dalama hiburan...

No comments:

Post a Comment